Udruga Hrvatske Autoškole
Gdje se nalazite:   Početna Novosti Prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama - vezano uz starost vozila koja koriste autoškole za osposobljavanje kandidata za vozače

Prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama - vezano uz starost vozila koja koriste autoškole za osposobljavanje kandidata za vozače

17.09.2017. // 17:47

Kliknite za veću fotografijuProduljenjem dozvoljene starosti vozila B kategorije na 10 godina starosti, A1, A2, A, AM kategorije do 15 godina starosti a za ostale kategorije vozila do 20 godina starosti gospodarskim subjektima koji obavljaju djelatnost autoškola olakšao bi se rad te smanjili troškovi zbog produljenja amortizacijskog vijeka vozila. U vrijeme gospodarske krize, smanjenja broja polaznika autoškola te sezonske naravi posla, sve veći broj instruktora napušta svoju profesiju jer od nje jednostavno ne mogu dostojno živjeti.

 

Ministarstvo unutarnjih poslova
ministar g. Davor Božinović
Savska cesta 39
10000 Zagreb


Predmet: Prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama 
- vezano uz starost vozila koja koriste autoškole za osposobljavanje
kandidata za vozače


Poštovani,

Udruga Hrvatske autoškole je samostalna stručna organizacija autoškola koja je osnovana radi promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa autoškola.
Članovi Udruge Hrvatskih autoškola su tvrtke i obrti koji obavljaju osposobljavanje kandidata za vozače na području Republike Hrvatske.
Zadaci Udruge Hrvatske autoškole su: promicanje, zastupanje interesa tvrtki i obrta pred državnim tijelima, davanje mišljenja i prijedloga državnim tijelima kod donošenja zakona.
O tome pri izradi ovog prijedloga Zakona nitko nas nije niti konzultirao niti pitao za naše mišljenje, iako smo pokušavali bezuspješno a ovo što sada predlažu nije dobro za autoškole.

 Slijedom navedenog Udruga Hrvatske autoškole predlaže izmjenu članka 202. stavak 1. točka 4. tako da isti glasi:

(1) Auto škola može provoditi osposobljavanje kandidata za vozače vozila ako ima:

4) najmanje po jedno vozilo one kategorije za koju se obavlja osposobljavanje u vlasništvu, lizingu ili najmu, opremljeno za osposobljavanje kandidata za vozače B kategorije vozila do 10 godina starosti, A1, A2, A, AM kategorije do 15 godina starosti a za ostale kategorije vozila do 20 godina starosti.

Obrazloženje:

Produljenjem dozvoljene starosti vozila B kategorije na 10 godina starosti, A1, A2, A, AM kategorije do 15 godina starosti a za ostale kategorije vozila do 20 godina starosti gospodarskim subjektima koji obavljaju djelatnost autoškola olakšao bi se rad te smanjili troškovi zbog produljenja amortizacijskog vijeka vozila.
U vrijeme gospodarske krize, smanjenja broja polaznika autoškola te sezonske naravi posla, sve veći broj instruktora napušta svoju profesiju jer od nje jednostavno ne mogu dostojno živjeti.
Produljenje odredbe o starosti vozila B kategorije vozila do 10 godina starosti, A1, A2, A, AM kategorije do 15 godina starosti a za ostale kategorije vozila do 20 godina starosti za osposobljavanje kandidata za vozače znatno bi pozitivno utjecalo na poslovanje.
U konačnici, Zakon propisuje obvezu tehničkih pregleda vozila, stoga je naglasak na tehničkoj ispravnosti vozila, a ne na njegovoj starosti.

Tvrdnja i obrazloženje nadležnog ministarstva nije točna ili nisu upoznati ili ne znaju?

Uz obveznu tehničku ispravnost vozila koja se podrazumijeva podiže se granica dopuštene starosti vozila sa 7 na 10 godina za B kategoriju, što je i zakonska porezna granica za plaćanje godišnjeg poreza na cestovna motorna vozila, čime će se omogućiti veći izbor, lakša, brža i ekonomičnija zamjena vozila za potrebe osposobljavanja, niža stopa ili duže razdoblje amortizacije, a time i rashodi poslovanja autoškola. Posebno treba istaknuti da se time manjim autoškolama koje posluju u manjim sredinama olakšava zadržavanje postojećeg voznog parka odnosno omogućava dopunski izbor prilikom zamjene vozila“.

- Od 01. 01. 2017. godine na snagu je stupio Zakon o lokalnim porezima NN 115/16, kojim se propisuje obveze plaćanja poreza na cestovna vozila prilikom registracije odnosno ovjere produženja važenja prometne dozvole.
Zakonom se također propisuje kako je dokaz o plaćenom porezu uvjet za pristupanje vozila postupku registracije odnosno ovjere produženja
važenja prometne dozvole.
Slijedom navedenog od 01. 01. 2017. godine neće biti moguće obaviti registraciju vozila, ako vlasnik odnosno korisnik vozila tu obvezu nije ispunio.
Porez se plaća za osobne automobile do 10 godina starosti, kao i za motocikle, četverocikle i lake četverocikle bez obzira na starost vozila.

Podržavamo prijedlog za B kategoriju vozila do 10 godina starosti.
Ograničavanje starosti na deset godina za vozila A, A2, A i AM kategorije, je i ekonomski neodrživo ako se zna, da na primjer, motocikl na godinu radi svega 6 - 7 mjeseci i u deset godina prijeđe cca 8.000 – 12.000 kilometara. Poznavajući visinu troškova takvog vozila, jasno je da se ono u razdoblju od 10 godina ne može ni djelomično amortizirati pa je samim time postojeća zakonska odredba neodrživa. Činjenica je da autoškola mora imati tri motocikla i jedan skuter.
Cijena takvih vozila za autoškolu AM = 8.000,00 kn, A1 = 28.000,00 kn,
A2 = 58.000,00 kn i A kategorija 58.000,00 kn uz činjenicu da A2 i A kategorija su identični motori samo limitirane snage. Uzmite u obzir i razmislite dali je moguće amortizirati vozila u tom roku. Ukupni troškovi za nabavku motocikla su 152.000,00 kn.
S obzirom na nove tehnologije ugradnje kvalitetnijih materijala u motociklističkoj industriji, motocikli su daleko kvalitetniji nego prije te mogu zadovoljiti potrebe u autoškolama više od deset godina. Napominjemo samo da primjerice u Njemačkoj, koja ima daleko viši standard nego Hrvatska, nema ograničenja glede starosti vozila za obuku već se na njemu može osposobljavati sve dokle je vozilo tehnički ispravno. S produženjem starosne dobi vozila ne bi se narušili aspekti sigurnosti prometa i kvaliteta osposobljavanja.

Podsjetio bih nadležne da bi bilo lijepo da su nešto korisno uradili na ovim izmjenama i za autoškole a za to imate temelje.
Zakon o lokalnim porezima NN 115/16, kojim se propisuje obveze plaćanja poreza na cestovna vozila u članku 12. propisuje i tko može biti oslobođen toga poreza.

Rasteretite nas gdje možete te pokažite da to i želite.

Članak 12.
(1) Porez na cestovna motorna vozila ne plaća se na vozila Republike Hrvatske i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, na vozila tijela državne uprave, na vozila zdravstvenih ustanova, vatrogasnih jedinica, diplomatskih i konzularnih predstavništava i stranoga diplomatskog osoblja, na posebna vozila kojima vlasnici obavljaju registriranu djelatnost za prijevoz umrlih i taksi-službu te vozila prilagođena za prijevoz osoba s invaliditetom.

(valjda nije teško dopisati i autoškole, to Vas ne košta ništa a to vam je i obveza da uputite takav prijedlog ministru Mariću da se to izmjeni).

S poštovanjem

Predsjednik Hrvatskih autoškola
Nikola Vidaković dipl. ing. prometa
091/5069696
www.hrvatskeautoskole.hr
e-mail:has@hrvatskeautoskole.hr